Trajecten
Hoe zet je een sales machine op die écht werkt ?
Stap mee in ons intensief groeitraject en leer hoe je een killer sales machine opzet in jouw ondernemening. Elke sessie onthullen we een essentieel element van de machine en geven we je praktische voorbeelden en use cases van lokale bedrijven.
Dit traject bestaat uit 5 groepssessies (max 6 deelnemers) en 2 individuele sessies. Het doel is om tijdens dit traject een actieplan op te stellen en dit te realiseren.
Het hoofddoel van het traject is tweeledig: enerzijds ontdek je hoe je een sales machine opzet, en anderzijds zorgen we ervoor dat dit niet alleen bij leren blijft, maar ook daadwerkelijk in de praktijk wordt gebracht.
Sessie 1: Sales Anno 2024 (groep)
Dit is een inleidende sessie waarin we de verschillende elementen van de Sales machine aan bod laten komen en tonen wat de nieuwe aanpak van sales is. We beantwoorden de volgende vragen:
-
Wat werkt er vandaag niet meer in sales?
-
Hoe overtuig je klanten op een doeltreffende manier?
-
Wat is een salesmachine en uit welke elementen bestaat dit?
-
Hoe maak je een offer die de klant niet kan weigeren?
-
Hoe kan je meer sales genereren door het gebruik van data?
Sessie 2: Een website die leads genereert (groep)
In deze sessie tonen we jou met welke kleine veranderingen je meer leads kan genereren via jouw website.
-
Hoe ziet een ‘high converting website’ eruit?
-
Hoe zorg je ervoor dat jouw website online vindbaar is?
-
SEO fundamentals
-
SEA (Google Ads): hoe werkt het en hoe kan je het gebruiken?
-
-
Hoe maak je gebruik van een whitepaper of e-book?
-
Hoe verzamel je relevante data van website bezoekers? (demo’s van oa LeadInfo, Google Analytics, Search Console, …)
Sessie 3: Cold Outreaching Fundamentals (groep)
Tijdens deze sessie leren we je alles over lead generation en cold outreaching (soms ook wel outbound sales genoemd). Je leert:
-
Diverse methoden van lead generation met oa. een demo van LinkedIn Sales Navigator.
-
Tools die jouw leadlijsten kunnen verrijken met externe data zoals Clay (met demo).
-
Hoe doe je aan coldcalling? Hoe maak je een script?
-
Hoe doe je aan cold e-mailing?
-
Hoe contacteer je nieuwe leads via LinkedIn?
-
Wat zijn sales cadences en hoe stel je deze op in de praktijk?
Sessie 4: Individuele sessie (individueel)
Tijdens deze individuele sessie gaan we in op jouw noden en behoeften:
-
We maken de vertaalslag naar jouw onderneming.
-
We stellen samen een concreet actieplan op maat van jouw onderneming.
-
Indien nodig, linken we jou aan de juiste professionals.
Sessie 5: Social selling (groep)
In de vijfde sessie nemen we je mee in de wereld van content marketing, waar alles draait rond social selling. Tenslotte draait alles rond het creëren van vertrouwen, en dat doe je door expertise en interessante inzichten te delen. We leggen je stap voor stap uit hoe je dit aanpakt.
-
Waarom is content marketing relevant voor jou?
-
Hoe maak je content?
-
Welke tools kan je gebruiken om content te maken en te plannen?
-
Templates, handvaten en relevante voorbeelden.
Sessie 6: Sales automation en AI (groep)
In deze sessie richten we ons op het maximaliseren van je eigen salesproces door automatisaties op te zetten. Tevens komt het gebruik van artificiële intelligentie aan bod.
-
Repetitieve taken te automatiseren
-
Leadkwalificatie te stroomlijnen
-
Persoonlijke klanteninteracties op te schalen
-
Real-time data-analyse te benutten voor betere verkoopbeslissingen
Sessie 7: Jouw sales machine (individueel)
Het eind van dit traject betekent de start van jouw sales machine. Tijdens de laatste sessie zoomen we opnieuw in op jouw behoeften en vertalen we de laatste twee sessies naar jouw bedrijf. Nu is jouw volledige sales machine uitgetekend en weet je hoe je dit kan realiseren (eventueel met behulp van externe partijen).
Nadien blijven wij bereikbaar om vragen te beantwoorden en jou te helpen indien nodig.
Voor wie is dit traject geschikt?
Dit traject is gemaakt voor ondernemers en kleine ondernemingen die op zoek zijn naar een constante instroom van klanten.
Praktische info
Locatie sessies: TBA (Gent)
Data: TBA (maart-april)
Prijs: 2350 euro excl. btw
Interesse?
Ben je meer op zoek naar een gepersonaliseerde oplossing voor jouw verkoopproces, laten we dan even kennismaken!